GranTurismo MC

قسمت خارجی مازراتی گرنتوریزمو ام سی استراداله


طراحی خودرو از گرنتوریزمو ام سی مسابقه الهام گرفته شده است که توسط مهندسین Marerati Corse همراه با Centro Stile تدوین شد. ازاره های جلوی ام سی استراداله، هوا گیرها و جناح های دو طرف بزرگتر از گرنتوریزمو می باشد. تجربه در مسیرهای مسابقه و مطالعاتی که در مورد دینامیک محاسباتی سیالات صورت گرفته است، در واقع منجر به تدوین و طراحی مجموعه ای شده است که از کارآئی ایرودینامیک بالاتری برخوردار می باشد. هواگيرهاي موجود در جناح های جلو، قسمت جلوی خودرو را در سرعت های بالا به سمت پائین می فشارند و ترمزها را خنک می کنند و هوای گرم را از مدارهای ترمز خارج ساخته و نیروی بالاتری را در کل خودرو ایجاد می نمایند. درب موتور دارای دو هواکش می باشد که محفظه موتور را خنک می کنند و حاشیه های آن پهن تر و پائین تر قرار گرفته اند . یک هواکش جدید جانبی نیز وجود دارد و حاشیه درب صندوق عقب دو برابر بزرگتر است تا نیروی روبه پائین در قسمت عقب را افزایش دهد . در مجموع، ام سی استراداله 48 میلی متر كشيده تر از گرنتوریزمو می باشد و ارتفاع آن در قسمت جلو 10 میلی متر و در قسمت عقب 12 میلی متر کمتر می باشد و بدین ترتيب در سرعت 200 کیلو متر در ساعت در جلو 25 درصد و در عقب 50 درصد نیروی پائین رو بیشتری اعمال می شود. اگزوزها بالاتر قرار گرفته و به جای طرفین رو به قسمت وسط خودرو گرایش دارند. طرح خودرو های مسابقه ای Trofeo را تداعی می کنند. در سپر عقب شیارهائی ایجاد شده اند تا هوای قسمت زیر بدنه خارج شود. این شیارها به تثبیت هرچه بیشتر جریان هوا در قسمت عقب خودرو نیز کمک کرده و کارآئی ایرودینامیک را افزایش می دهند. چرخها از آلیاژ سبک 20 اینچی ساخته شده اند که آرم سه شاخه اي بصورت منظم و زیبائی بر روی پره های دوبله بسیار ظرفیت قرار گرفته است. لاستیک های مدرن و متناسب لورسا از نوع 20 اینچی نیمه صیقلی Pzero پیرلی اندکی پهن تر از لاسیتیک های استاندارد گرنتوریزمو می باشد. آنها از یک لاستیک مخصوص ساخته شده اند که Pirelli برای اصطکاک بیشتر در مسابقه تهیه کرد و در عین حال در جاده می توان بصورتی نرم و یکنواخت و راحت با اطمینان کرد.