Maserati GranTurismo Convertible Sport

ایمنی گرنکابریو اسپرت


ایمنی فعال

رانندگی دینامیک و سریع با گرنکابریو اسپرت، با استفاده از سیستم مديريت پايداري مازراتی MSP تسهیل و تقویت می شود. این فن آوری بمنظور بهینه نمودن اصول دینامیکی رانندگی و ایمنی در حین حرکت طراحی شده است: رشته ای از سنسورها که هر گونه عدم ثبات وانحرافی را تشخیص می دهند، با تعدیل ترمزها و موتور و ایجاد کشش مطلوب ، این نظام ایمنی را مدیریت می کنند.

ترمزهای توانمند گرنکابریو اسپرت توسط Brembo ساخته شده و دارای چهار دیسک با قابلیت تهویه خودکار می باشند. ترمزهای 360 میلی متری جلو از برترین قابلیت های فن آوری دیسک های همریخته ( چدن برای سطح ترمزگیری همراه با یک پوشش آلومینیومی) بهره می برند. این راهکار همراه با کالیپرهائی که بوسیله شش عدد پیستون در یک بلوک آلومینیومی فعال می شوند، قدرت خدشه ناپذیری را برای ترمزگیری فراهم نموده و حتی تحت شرایط استفاده فشرده و شدید نیز، مقاوم و پایدار می باشند.

MSP بصورتی هماهنگ و متوازن یا ABS( سيستم ضد قفل) کار می کند تا از قفل شدن چرخها در موقع ترمز گیری جلو گیری نماید و EBD برای توزیع نیروی ترمزگیری بین محورهای جلو و عقب خودرو عمل می کند. ترمز الكترونيكي پاركينگ EPB جایگزین ترمز دستی مکانیکی معمولی است که در پانل وسط خودرو دارای یک کنترل الکترونیکی می باشد. در مواردی که موتور خاموش می شود، سیستم ترمز الكترونيكي پاركينگ EPB بصورت خودکار درگیر می شود و فقط زمانی از کار باز می ایستد که پدال گاز را فشار دهیم . EPB از نظر ایمنی نیز نقش مهمی دارد زیرا در موارد اضطراری بر روی هر چهار چرخ عمل کرده و در زمانی که خودرو در حال حرکت می باشد نیز بدون آنکه ثبات خودرو دچار اشکال شود، تا موقع آزاد کردن سوئیچ، قابل استفاده می باشد.
سیستم کمک ترمز (BAS) در مازراتی گرنکابریو اسپرت برای ارتقاء وضعیت ایمنی بکار گرفته شده است. با توجه به وجود یک سنسور مخصوص به BAS با تشخیص سرعتی که در موقع فشردن شدن پدال گاز وجود دارد، وضعیت ترمز گیری در شرایط خطر و اضطرار را تشخیص داده و حتی قبل از اینکه راننده ترمز گرفتن را شروع نماید، لنت را با دیسک درگیر می کند. این موضوع باعث می شود تا در شرایط اضطراری ، خط ترمز کوتاهتر شود.


ایمنی انفعالی

مازراتی گرنکابریو، دارای ايربگ های ( کیسه هوای ) نسل جدید می باشد که در آنها از فن آوری هوشمندی استفاده شده است که نخستین بار در مازراتي کواتروپورته اس Quattroporte S بکار گرفته شده. ايربگ سمت سرنشین با قابلیت "باز شدن کم خطر" خود ، شدت بادشدگی خود در شرایط تصادف را با اندازه فیزیکی سرنشین، منطبق می کند.
مجموعه ايربگ های سر و سینه صندلی های جلو، سرنشین را در برابر ضربه های جانبی محافظت می کند و این در حالی است که کمربند ایمنی نیز مجهز به جدیدترین سيستم پيش سفت شونده و تنظیم های سفتی و میزان بار می باشد و بدین ترتیب هر چهار سرنشین را در حفاظ ایمنی خود نگه می دارد.
جزء اصلی نظام ایمنی غير فعال را میله های غلطنده با قابلیت افزایش طول تشکیل می دهند که در پشت صندلی های عقب قرار گرفته اند. این میله ها توسط روکش سقف از نظر پنهان شده اند و ظرف 190 میلی ثانیه فعال مي گردند.
این میله های قابل تمدید برای ایجاد در هر دو حالت سقف ، بلاترین سطح حفاظت را ایجاد می کنند. این راهکار فنی که امتیاز آن به مازراتی تعلق دارد ، امکان گسترش طول میله ها را با شکستن شیشه عقب و بدون ایجاد خطری برای سرنشینان فراهم می سازد.